Vacature

Ruud van den Beukel en René de Jong

Gesponsord

Merlin zoekt implementatiemanager: ‘Je helpt organisaties bij het inrichten van hun informatiemanagement’

Merlin Software groeit fors en daarom is het bedrijf op zoek naar een implementatiemanager. “In deze functie help je organisaties bij het inrichten van hun informatiemanagement”, zegt medeoprichter René de Jong. “Je begeleidt veel verschillende organisaties zoals ziekenhuizen, overheidsinstellingen, de industrie en evenementenorganisaties, en je krijgt overal een kijkje achter de schermen. Dat maakt deze functie zo aantrekkelijk.”

Merlin ontwikkelt en implementeert crisismanagement-software. Hun belangrijkste product is de applicatie CrisisSuite. “CrisisSuite helpt crisisorganisaties bij het managen van hun informatiestromen voor, tijdens en na een crisis”, vertelt medeoprichter Ruud van den Beukel. “Tijdens een crisis komt er veel informatie op crisisteams af. Zij zijn alleen in staat om de juiste besluiten te nemen, als zij over de juiste informatie beschikken. CrisisSuite zorgt ervoor dat alle relevante informatie op een gestructureerde manier wordt weergegeven. Dat geeft overzicht. Daardoor ziet het crisisteam in één oogopslag wat de knelpunten zijn, welke besluiten er genomen moeten worden en welke acties er nog open staan. Zo kan het crisisteam zich focussen op het managen van de crisis.”

Kun je vertellen hoe CrisisSuite in grote lijnen werkt?
René: “Jazeker. In de koude fase zet een crisismanager alle relevante informatie in CrisisSuite, zoals de gegevens van de mensen die een onderdeel zijn van de crisisorganisatie, de rollen, plannen en taakkaarten. Vervolgens worden deze documenten aan de rollen gekoppeld, zodat iedereen tijdens een crisis meteen over de juiste informatie beschikt.

Crisisorganisaties houden alles bij in één systeem. Dat maakt het na de crisis gemakkelijk om dingen terug te vinden en te evalueren

Bij het uitbreken van een crisis kun je met CrisisSuite, met één druk op de knop, alle mensen oproepen die nodig zijn om de crisis te managen. Tijdens de crisis worden de vergaderingen in CrisisSuite gelogd en worden de acties direct toegewezen aan de juiste verantwoordelijken. Zo wordt alle informatie snel en eenvoudig gestroomlijnd.

Na een crisis heeft de organisatie er veel profijt van dat alles is bijgehouden in één systeem. Dat maakt het gemakkelijker om alles terug te vinden en de crisis te evalueren. Daardoor is het bijvoorbeeld eenvoudig om een tijdlijn te maken.”

Waarin onderscheidt CrisisSuite zich van andere aanbieders?
“Het grote voordeel van CrisisSuite is dat het een compleet systeem is. Veel andere systemen hebben slechts één of enkele tools. CrisisSuite bevat alle tools om het crisismanagement van de organisatie volledig te ondersteunen.”

Jullie zijn dus op zoek naar een implementatiemanager. Wat houdt deze functie in?
Ruud: “De implementatiemanager helpt onze klanten met het implementeren van de software. Dit begint met het geven van uitleg aan de beheerders. Vervolgens help je de klant bij het inrichten van CrisisSuite. De laatste stap is dat ook de rest van de crisisorganisatie leert om met de app te werken. Daarvoor werk je samen met onze trainingscoördinator en trainers.”

Wat maakt de functie zo leuk en aantrekkelijk?
René: “In deze functie kom je met veel verschillende organisaties in contact, waaronder ziekenhuizen, zorginstellingen, overheidsinstanties, industrie en evenementen. Het is leuk en leerzaam om met al die verschillende organisaties mee te denken. En wat je in de ene branche leert, kun je weer toepassen in de andere. Daarnaast is het leuk om een crisisplan te vertalen naar praktische tools. Daarmee maak je de crisisplannen concreet en direct bruikbaar in de praktijk.”

Je leert de crisisorganisatie om met de app te werken

Ruud: “Bovendien is het tof dat je met een goede advisering organisaties echt verder helpt. Je draagt met dit werk bij aan een veiligere organisatie en een veiligere samenleving.”

Over welke vaardigheden moet je beschikken om deze functie goed uit te voeren?
Ruud: “We zijn bij voorkeur op zoek naar iemand die goed projecten kan managen en affiniteit heeft met software. Het is mooi meegenomen als je ervaring hebt met crisismanagement, maar dat is niet noodzakelijk.”

René: “Daarnaast is het belangrijk dat je communicatief sterk bent. Je komt namelijk in contact met onze klanten. Het is voor onze klanten belangrijk dat je je afspraken nakomt en overzicht weet te houden. Ook is het belangrijk dat je goed kunt schakelen, omdat je meerdere klanten tegelijk begeleidt.”

Tot slot, waarom is het in algemene zin leuk om voor Merlin te werken?
René: "We hebben een klein, hecht team. Ons team bestaat uit 12 medewerkers en we doen alles zelf: van het ontwikkelen van de software tot de implementatie bij onze klanten. Dus je kent je collega’s goed en je werkt veel met hen samen.

We zijn als organisatie continu bezig om onze tools te verbeteren. Het is leuk om daar een bijdrage aan te leveren

Bovendien is het gaaf dat we als team continu bezig zijn om onze producten en diensten nog verder te verbeteren. Dus de ontwikkelaars brengen verbeteringen aan die jij vervolgens gaat implementeren bij onze klanten. Andersom werkt het ook. Klanten komen soms met suggesties waarmee we onze tools verder kunnen verbeteren. Je bespreekt die ideeën met je collega’s, zodat zij hiermee aan de slag kunnen. Zo zijn we als team continu bezig om de processen bij onze klanten en onze tools verder door te ontwikkelen. Het is leuk om daar een bijdrage aan te leveren.”

Ruud: “Daarnaast is het goed om te weten dat we als bedrijf flink groeien. Dit betekent dat we op korte termijn meer medewerkers nodig hebben, ook voor andere functies. Dus misschien lijkt het je leuk om voor ons te werken, maar past deze functie niet helemaal bij jou. Voel je dan vrij om een open sollicitatie te sturen of houd de vacatures op onze website in de gaten.”

27 november 2023